CANAL ÈTIC
A AEDEA CONTACT CENTER creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i de confiança per a tot el nostre personal empleat, clients i socis en general.
Per aquest motiu, hem implementat un sòlid Canal Ètic que permet a qualsevol persona reportar possibles conductes indegudes o violacions ètiques que hagi detectat a la nostra organització. Un canal on es pot comunicar qualsevol possible incompliment o irregularitat a l’organització, tal com es descriu a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
QUINS FETS ES PODEN COMUNICAR?
Es pot informar per mitjà del Canal Ètic dels fets que consideri que puguin comportar un incompliment de la normativa legal, del Codi Ètic o de qualsevol normativa interna vigent, com:
- Conductes relatives al frau i la corrupció.
- Conductes relatives a la seguretat, salut i higiene a la feina.
- Discriminació i assetjament en el lloc de treball.
- Conductes relatives a la seguretat de la informació i protecció de dades.
- Pràctiques anticompetitives.
- Conductes contràries als drets humans o danys al medi ambient.
- Altres possibles infraccions penals o administratives greus o molt greus.
PRINCIPIS ESSENCIALS DEL PROCEDIMENT DE GESTIÓ:
Confidencialitat: Entenem que la confidencialitat és fonamental per encoratjar les persones a presentar comunicacions al canal ètic. Garantim la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona informant en la mesura que permet la llei. S’hi inclou la possibilitat d’enviar la informació de manera anònima.
Procés d’investigació imparcial: Un cop presentada una comunicació, l’equip especialitzat encarregat de la gestió del canal ha d’investigar minuciosament l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés s’han de respectar els drets de les persones involucrades, en particular la presumpció d’innocència.
Protecció contra represàlies: No tolerem cap forma de represàlia contra les persones informants de bona fe. Estem compromesos a salvaguardar els drets i la integritat dels que s’atreveixen a comunicar qualsevol irregularitat. Prendrem mesures disciplinàries apropiades contra qualsevol individu que prengui represàlies contra una persona informant.
Diligència: Les persones gestores del canal han de tramitar diligentment les informacions que se’ls hagi comunicat. En tot cas, s’ha d’adoptar la decisió que calgui en el termini màxim de tres mesos, llevat de casos d’especial complexitat que requereixin una ampliació del termini, cas en què aquest es pot estendre fins a un màxim d’altres tres mesos addicionals.
Resolució i seguiment: Un cop conclosa la investigació, prendrem les accions necessàries per abordar el problema identificat i, quan sigui possible, prendrem mesures correctives per prevenir futures irregularitats. A més, ens comprometem a mantenir informada la persona informant sobre el progrés i la resolució de la seva comunicació, sempre que sigui possible i ho permeti la llei.
COM ES POT ENVIAR UNA COMUNICACIÓ?
Hi ha 2 opcions.
- Mitjançant l’app co-resol:
- Descarregui’s l’app co-resol i accepti les notificacions. És gratuïta i està disponible a l’App Store i a Google Play.
- Premi el botó “ Faci un clic ” i a continuació introduieixi el codi AEDEA
- Seleccioni el botó del canal al qual vol enviar la comunicació.
- Escrigui un missatge o deixi una nota de veu, essent el més específic possible. Es poden adjuntar tant imatges com documentació.
- Identifiqui’s o seleccioni l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, cal acceptar la Política de Privadesa.
- Un cop efectuats aquests passos, apareixerà a la pantalla un missatge com a justificant de recepció del seu clic.
- La comunicació per al seguiment del clic es farà mitjançant un xat segur (s’hi pot accedir des del botó de xat de la pantalla inicial de l’app) fins al tancament d’aquest.
- Mitjançant una pàgina web:
S’hi pot accedir per mitjà d’aquest enllaç: ( https://canalco-resol.com )
- S’ha de prémer el botó “ Faci un clic ” i a continuació introdueixi el codi AEDEA
- Seleccioni el botó del canal al qual vol enviar la comunicació.
- Escrigui un missatge o deixi una nota de veu, essent el més específic possible. Es poden adjuntar tant imatges com documentació.
- Identifiqui’s o seleccioni l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, cal acceptar la Política de Privadesa.
- En aquest cas, juntament amb el justificant de recepció, apareixerà a la pantalla un Identificador i un PIN únics per al clic enviat, que s’haurà de guardar a part per seguretat, per mantenir més endavant la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del clic.
- Per saber si hi ha un nou missatge al xat, o es vol aportar més informació, cal anar a l’enllaç d’inici https://canalco-resol.com i prémer el botó “ Accedeixi a un clic anterior ” i introdueixi el codi AEDEA, així com l’Identificador i el PIN que s’ha desat.
Important :
Aquest canal ètic no és un servei d’emergències. No s’ha de fer servir aquest canal per informar sobre situacions que comportin una amenaça immediata. Si necessita assistència en una situació d’aquest tipus, si us plau, contacti amb les seves autoritats locals i utilitzi els canals definits a aquest efecte.